Publisert: 27.05.2020
Havforskingsinstituttets har ei rekkje tidsseriar for overvaking av miljø, naturtypar og kystressursar, og har høg toktaktivitet langs norskekysten. I snart fire år har instituttet planlagt eit nytt forskingsskip til bruk i kystsona.
Dagens kystfartøy byrjar å dra på åra, og det medfører høge drifts- og vedlikehaldskostnader. Dei gamle skipa manglar også ein del observasjonsteknologi og anna utstyr som trengs til effektiv og trygg havforsking.
– Ei offensiv havforvalting fordrar moderne, kystgåande skip. Presset er stort i kystsona, og vi har tilsvarande stort behov for tokttid. På kysten ligg oppdrettsanlegga, der skjer fiskeri, turisme og ei heil rekkje andre aktivitetar, seier havforskingsdirektør Sissel Rogne.
Les meir om heilskapleg havforvalting: Vi må se kysten under ett - ikke stykkevis og delt
Det var derfor ei god nyhende då kystforskingsfartøyet er prioritert i tiltakspakken som Maritimt Forum la fram for styresmaktene då korona-krisa var eit faktum.
Dette er dei viktigaste tiltaka for maritim industri
Maritimt forum samlar over 700 verksemder frå ulike maritime og marine sektorar langs heile kysten. Lista frå interesseorganisasjonen inneheld fleire verftsoppdrag – blant anna ein del statlege skip – som raskt kan setjast ut i live.
– Kystforskingsskipet vårt er eit gryteklart prosjekt. Å byggja det no blir ein vinn-vinn-situasjon for næringslivet og for havforvaltinga, seier Sissel Rogne.